måndag 4 mars 2013

Uppförsbacke

Jag önskar att jag hade något intressant att skriva, att jag kunde berätta om något spännande jag sett eller gjort. Men jag gör inget annat än jobbar. Emellanåt ägnar jag mig lite åt distanskursen jag håller på med. Så allt är lite enformigt just nu.
Fast det brann ju på jobb i måndags. Dock inte på avdelningen jag var på utan den ovan. Det blev ingen stor brand, den tog sprinklerna hand om. Istället blev det översvämning för ingen visste hur man stängde av dem... Det blev så mycket vatten att det rann igenom taket ned till oss på våningen ovan. Så vi fick torka golv och tömma spannar halva natten. Men som tur var blev ingen skadad. Patienterna fick flyttas, men avdelningen ska öppna som vanligt igen imorgon.
Jag tog en tur upp på Fløyen en ledig dag. 55 min uppförsbacke och 50 min ner. Snön är borta, men när man kom lite högre upp var vägen fylld av snöslask. Ännu högre upp var det is. Det är lite läskigt att gå i en uppförsbacke fylld av is. Ännu värre är det att gå ner, man tog ett steg och gled fem. Men utsikten på Fløyen är alltid värd att se.
Klockan är halv sex på morgonen. Jag sitter nog uppe någon timme till innan jag går och lägger mig. Ikväll är det jobb igen. Jag förstår inte var min lediga helg tog vägen, fast det gör man väl aldrig. 
Bilden är gammal. Jag hade en period när jag ritade mycket fåglar. Just nu ritar jag inget alls, det har jag inte tid och energi till. Men det blir väl bättre. Snart ska jag hem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar