måndag 3 september 2012

Hem, hem, hem!

Idag åker jag hem. Sista natten på jobbet var lång. Men det var bra ändå. Jag var på medisin 8, endokrinologi. Det hände inte så mycket, trots att det kom fyra nya patienter under natten. Jag tog lite blodtryck, bökade och stökade med en gammal tant som hur man än gjorde inte låg bra i sängen, delade ut en massa lugnande till en man med alkoholabstinens, städade lite och fyllde på i förråden... en helt vanlig natt. Nu sitter jag bara och väntar på att få ge mig iväg. Väskan är packad och rummet städat (det var precis jag fick plats i resväskan, den blir inte rolig att släpa på). Det regnar ute, lite jobbigt när man ska dra en resväska med sig. Det kom förresten en ny kille hit idag, kul, nu när jag åker hem kommer alla. Nu är de fyra kvar när jag åker. Aja, jag ska i alla fall få komma hem =)
Bilden är tagen nere i hamnen i Bergen, man ser Bryggen till vänster och rakt fram ligger fiskmarknaden. Den lilla båten går till akvariet som ligger på en udde, man kan gå dit, men det är inte lika spännande som att ta båten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar