onsdag 30 januari 2013

Norsk humor


Jag har hört tidigare att precis som vi har norge-vitsar så har norrmännen sverige-vitsar. Egentligen har jag inte funderat vidare på detta förrän i natt när jag satt och bläddrade i en dam-tidning på jobb när det inte var så mycket annat att göra. Först när jag läste så förstod jag inte det roliga... men efter ett tag tändes lyset! Så här är ett smakprov på norrmännens torra humor!

Svensken skulle på fotbollsmatch för första gången och sa i biljettluckan:
-Två sittplatser tack.
-Dessvärre har vi bara ståplatser kvar.
-Åh, men är de vid sidan av varandra?

Ett svenskt samtal:
Igår fick jag ett anonymt brev.
Jaså, från vem?

Svensk TV visar nu serien "Vi ser tillbaka".
Den visar på onsdagar från 20.00 till 19.30.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar