torsdag 24 januari 2013

Tillbaks i Bergen

Tillbaks i Bergen. Jag har varit här snart en vecka och har redan hunnit med fem nattvakter. Känns konstigt att vara tillbaka men samtidigt är det rätt skönt att känna igen sig. Här är det mellan minus fem och tio grader, men det känns inte lika kallt som hemma. Snö är här också, men det var nog ett tag sedan det snöade för vägarna är fria. Jag började med helgen på nevrokirurgen, tre riktigt lugna nätter. Det var i och för sig ganska skönt. Det brukade vara mycket, mycket värre sa de som jag jobbade med. Det säger de alltid här... Sen var jag två nätter på ortopeden. Fy, vilken chock när jag kom dit. Första natten sprang jag som en dåre, enda gången jag satt ner var när jag skulle skriva ihop rapporten. Men det gick rätt så bra ändå. Andra natten var lite bättre. Så jag har nästan inte sett dagsljus sedan jag kom. Jag börjar känna mig som en vampyr. Men jag slipper de tidiga morgnarna!
Bergen lyser upp så fint på kvällarna nu i vintertid, så jag försökte fånga någon bild.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar