söndag 26 augusti 2012

Ösregn, Kent och dyrt vatten.


I helgen har jag haft besök av min bror. Det var ett litet äventyr denna dag. Vi började med att ta oss upp för Ulriken, Bergens högsta berg. Min tanke var först att vi skulle gå upp, men när Sebastian kom på att det fanns en linbana ändrades planen till att åka upp och gå ner. Dock väl uppe blev det väldigt dimmigt, som syns på bilderna nedan. Vi hade aldrig hittat ner om vi gått och mest troligt hade vi halkat ner, det var kallt och blött. Men det var ganska häftigt att stå på toppen och inte se annat än en vit sörja. Emellanåt blåste dimman åt sidan och man kunde se den imponerande utsikten. Vi träffade också på de söta bergsfåren.

Senare på dagen skulle vi ta en tur ner till Bryggen, tyvärr började det regna något enormt. Vi kom inte särskilt långt utan gav upp och åkte hem. Trots regnjackor blev vi genomblöta. Jag fick slänga in min bror i torktumlaren när vi kom hem (för ombyte kan man inte ha med sig...)

Men kvällen avslutades bra, med en fantastisk Kent-konsert. Det regnade under hela konserten också, men det märktes knappt. En cider kostade 65nok och ett glas vatten 30nok. Skulle köpt en plastmugg bara och låtit den fylla sig med regnvatten...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar