söndag 12 augusti 2012

Sherlock

Jag tror hösten är här. Det fruktansvärt kallt på morgnarna och det är dimmigt och disigt hela tiden. Men det regnar inte så mycket. Det lilla vattenfallet jag har bakom huset är uttorkat nu. Det är lite synd, jag tycker om att gå förbi och lyssna på porlandet när jag går till jobb. Det är rogivande. Men men.
Jag har varit på nevrologen 2 idag. Det var mycket att göra... jag hade att göra hela dagen, hann med en snabb lunch vid halv två.. det är ganska sent när man bara ätit frukost klockan sex. Men jag ska inte klaga, dagen gick fort och jag vill ha att göra. Det finns inget värre än de dagarna man går omkring och bara letar efter något att få göra och det slutar med att man slåss om uppgifterna med kollegorna. Så är det här mer än ibland. Det kan bero på att de är väldigt överbemannade på avdelningarna. Fast det inser de inte själva. Det finns nog ingen som har så mycket att göra som norrmännen. Det är helt sanslöst faktiskt. Det är alltid travelt enligt dem (ungefär betydelse är mycket att göra). Jag tror de beror på att de är oeffektiva. Jag tror att jag har blivit smittad av deras oeffektivitet... för allting tar så lång för mig nu... Jag skyller på de dagarna när man är tio personal på 16 patienter. Det är helt otroligt, vad har tio personal där att göra? Aja, nu ska jag snart hem. Jag har två eller tre veckor kvar, beroende på om där är något jobb åt mig den sista veckan. En person frågade mig faktiskt idag om jag hade kunnat tänkt mig att stanna i Bergen, hehe, vad ska jag svara, Bergen är fint, men jag hade aldrig stått ut med arbetet som sjuksköterska här...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar