måndag 19 november 2012

Bisarra drinkar

Hallå! Jag har inte skrivit på länge, men allt är bra här i landet där vattnet smakar simbassäng.
Jag har inga pengar för tillfället för en bankomat åt upp mitt kort och jag tror att det är någon av postgubbarna som inte tycker att jag ska få ett nytt ett. Men inte ska jag klaga för i helgen blev jag bjuden på mat av en vän och därefter på drinkar av en man som jag inte ens kände. Så creepy som det låter är det inte, han var en väns vän och han bjöd min vän på drinkar också. Jag vet inte vad det var för drink, men den var väldigt god! =)
Idag berättade en av killarna i klassen att han tycker det är roligt att arbeta med mig på lektionerna för att jag var bisarr. En bättre komplimang har man nog aldrig fått! Han förklarade sig sen och sa att han menade att jag alltid kom på bisarra fraser till dialogerna vi gör på lektionerna. Det var kanske lite bättre.
Min franska förbättras varje vecka, förra veckan hade vi till och med en ordentlig diskussion på lektionen, att bo med andra eller inte. Det kommer aldrig gå tänkte jag först, men sen när diskussionen väl startade, då vaknade vinnarskallen inom mig till liv, minsann inte ska de andra ha rätt!!
Det finns ytterligare en svensk på skolan vad jag vet, han blev duktigt imponerad när en förbigående man frågade mig vad klockan var och jag förstod direkt. Hehe, det är väl därför jag går i en smått mer avancerad grupp än honom... =)
Ha en bra kväll!
Kvällsvy över det stora torget i mitten av Vichy, vars namn jag inte känner till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar