torsdag 19 juli 2012

Om du ska gå, då måste du använda benen

Jag har jobbat kvällen idag och kom hem för en stund sedan. Kvällssolen skiner ordentligt ikväll, bergen blev så fint upplysta. Det var helt lugnt och stillsamt när jag gick hem och med Bring me the horizons tredje album "There is a hell believe me I've seen it" i öronen kunde det nästan inte bli bättre.
Jag har varit på øye sengepost idag. Jag tänkte innan jag var där första gången, vad gör man på en ögon avdelning? Ger ögondroppar, men vad mer? Nu vet jag. Man ger ögondroppar. Ibland lite ögonsalva också. Så det har varit en lugn kväll. Jag jobbade med en kjekk tant, som pratade som bara den. Jag behövde inte ens vara i närheten, hon pratade med mig ändå. I början blev jag lite stött när de andra sykepleierene påpekade att jag skulle göra självklara saker, som att spola med NaCl efter att jag gett en iv injektion, men jag har väl lärt mig att strunta i det. Det spelar ingen roll om jag skulle kunna någonting bättre än de kan, för de lyssnar inte på vad jag säger ändå. Skulle jag någon gång göra någonting på något annat sätt än som de brukar göra, då är jag helt från vettet! Nu tycker jag nästan att det är roligt när de förklarar att jag måste tvätta såret innan jag lägger på ett nytt förband...
I alla fall, den här tanten, när passet började närma sig slutet började jag pusta ut, men då kommer nattpersonalen... om tanten jag jobbade med var pratig och stirrig, så var nattanten fem gånger värre! Jag är väldigt glad jag inte jobbar natt!
En bild från vad jag tror är en teater här i Bergen. Med en rolig gubbe framför. Kommer inte igår vem han är dock...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar