söndag 1 juli 2012

Troll och trähus

Idag har jag varit ledig. Det är andra lediga dagen sen jag kom för två och en halv vecka sedan, vilket innebär att jag jobbat mycket.
Det har regnat ordentligt idag, men jag trotsade vädert och gav mig iväg till Bryggen. Det är ett gäng trähus från 1700-talet. De ska vara väldigt speciella och särskilt skyddade för att det ska bevaras och finnas kvar. Fullt av turister var det, trots att det är söndag och dåligt väder... tyskar och fransmän och italienare och engelsmän hörde jag bland annat, jag hörde nog inte en människa prata norska någonstans, jag pratade svenska med ett butiksbiträde, men hon svarade på engelska... jaja...
Jag hittade en ny vän i en souvenirbutik och beslöt mig för att ta med honom hem, visst är han söt, mitt fula troll??


Här är lite bilder jag tagit idag, på trähusen och omkring. Det är nog bara jag som fotar brunnslock.. Jag var också på Bryggens museum, med lite utställningar om Bergen på 1100-talet och något århundrade framåt. Där var även en intressant utställning om st Sunniva, det var väldigt bra upplagt med musik och utställning. Det var så att jag rös när jag gick därigenom.
Under dagen träffade jag också en ful fisk. Se honom ovan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar