fredag 29 juni 2012

Idag blev jag lite avundsjuk

Idag hade jag en aftenvakt på Kreft post 1. Jag har varit där hela veckan, så det var ganska skönt att känna igen sig lite. Men jag tror att idag var den längsta och drygaste vakten jag varit med om... det hände ingenting. Vad ska man göra hela kvällen när man har 2 patienter? Yes! nu ska jag hänga ett antibiotika. Asch, det tog bara 10 minuter trots att jag gjorde det så sakta jag kunde. Hmm.. kan jag fylla på någonstans, städa? Nä, det har jag redan gjort överallt... Jag får väl tänka på pengarna sådana dagar ;)

Den ena tjejen jag bor med var på avdelningen där man gjorde ECT, elchocksterapi (jag vet så heter det inte, men alla förstår vad det är när man kallar det så). I alla fall hade hon först varit på "uppvaket" för ECT:n, men pga att patienterna gärna var lite förvirrade när det vaknade och hon pratar danska så fungerade det inte helt. Istället fick hon trycka på knappen för att starta strömmen när "chocken" gavs! Jag blev lite avundsjuk där. Fy vad häftigt!

Jag fick se ECT-behandlingar på min psykiatri-praktik. Det var faktiskt lite som i en skräckfilm... Det var på sjukhuset i Simrishamn, som faktiskt kändes lite som ett spöksjukhus, mycket nedstängda lokaler. Det gjordes i ett patientrum på en nedstängd avdelning, läkaren var en tysk med orangea manchesterbyxor som väntade på tidvattnet, blå- och vitrandig skjorta och en röd skarfs runt halsen. Ja och så behandlingen, patienten som ligger sövd på bordet och helt plötsligt rycker till när han får en stöt i hjärnan...

Jag ska gå och lägga mig nu, ska jobba i morgon bitti igen. Då på kirurg klinikk 3. Ah, just det, bilden, vad har den att göra med detta inlägg? Faktiskt ingenting. Jag har inte tagit några bilder på sistone, har jobbat nio dagar i rad nu så jag har inte gjort mycket annat. Så det fick bli den här båten. Jag tror att jag målade den -07. Japp, så länge sedan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar