lördag 9 juni 2012

En början

Jag har länge tyckt att det är roligt att blogga och startat flera bloggar med olika inriktningar. Mest för in egen del. Men jag har aldrig funnit något genomgående ämne att skriva om, varje gång har jag önskat att skriva om något som inte alls passar in (och att skriva utanför ämnet kan jag inte göra, det skulle ju bli helt fel). Så jag gör ett nytt försök. Denna gången är tanken att bilder ska vara huvudmålet med bloggen, allt som kan vara med på en bild kan skrivas om. Jag tycker inte att jag har rätt att lägga ut bilder på andra människor, så därför blir det inga bilder där man kan känna igen någon på bilden. Sen blir det nog en del målningar, skisser och virkning, jag tycker om att skapa saker och vill gärna visa upp det ibland.

Den här bilden är tagen för länge sedan, i Ystad där jag fram tills för några dagar sedan jobbade. Jag tycker om Ystad, atmosfären är lugn, många av husen är helt underbara och havet ligger i närheten. Jag kommer verkligen att sakna jobbet där och alla fantastiska kollegor. Vi är många som slutat på sistone och eftersom de andra bjöd på tårta eller kaka när de slutade kunde jag inte vara sämre. Tyvärr är jag usel på att baka och jag tycker det är jättetråkigt. Men, jag tänkte att om jag väger upp med utseendet så kanske det inte märks så mycket att det inte blev jättegott... eller det fungerar nog inte alls. I alla fall blev det cupcakes och jag blev faktiskt ganska nöjd med resultatet om man får skryta lite. Den ena glasyren är choklad och den andra blåbär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar