tisdag 19 juni 2012

Idag skiner solen

Faktiskt, efter flera dagars tråkigt väder är det fint här idag. Jag har varit på en kirurgavdelning, gastro- och akutkirurgi. Det är skumt vad mycket folk de är på avdelningarna, i den gruppen jag var i idag var där 9 patienter, och vi var fem personal, en bredvidgång, så egentligen bara fyra, men ändå! Jag förstår riktigt inte vad de de håller på med, de har att göra hela tiden trots att de bara har två patienter var.

För att få ge något läkemedel iv här så måste man vara två som signerar. Det känns som att vissa saker är de jättenoga med här, men andra strunter de lite i. Jag fick inte spä ut morfinet som jag brukar innan jag skulle ge det idag, det känns lite läskigt att ge morfin iv outspätt...

Jag har inte riktigt ställt om efter helgen nattjobb, så jag däckar nog tidigt idag. Jag skriver inte mer utan avslutar med två pingviner istället


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar