lördag 27 oktober 2012

Den härliga hösten

I torsdags klarade jag franskatestet för nivå A1. Första nivån... Men det gick väldigt bra. 50,5 av 53 på det skriftliga och 22,5 av 25 p det muntliga. Det kändes väldigt bra. Nästa vecka ändras grupperna och meningen är att det ska gå lite snabbare. Jag är beredd, det ska gå bra! Lite synd att det blir byte av lärare på eftermiddagslektionerna, jag gillar verkligen den vi haft.
Det känns konstigt att jag varit här i fyra veckor redan. Tiden går verkligen fort.

Jag såg på en väldigt bra film veckan. Jag har lånat en hel del filmer på biblioteket för att se på franska, jag har hört att det ska vara bra träning. I alla fall så måste jag notera den här filmen, så att jag kommer ihåg den, jag måste se den igen om ett tag... den heter Ostrov, eller The Island på engelska. Rysk, från 2006. Den handlar om en munk som dödat en man i sin ungdom. Pga det känner han sig ovärdig och han utövar sin tro på ett sätt som förvirrar de andra munkarna. Men människor åker dit för de tror att han kan hela och driva ut demoner.

Här är lite mer bilder från Vichy och den härliga hösten!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar