onsdag 3 oktober 2012

Fem pingviner i Paris

Ah, idag blev bilden "Fem pingviner i Paris"!
Jag börjar känna hur franskan omringar mig, jag börjar tänka på franska (inte helt såklart, bara blanda in de få orden jag kan i tänkandet), jag börjar försöka prata mer franska, delvis omedvetet faktiskt. De andra i klassen kommer ingenstans så jag har börjat "stila" med att jag kan mer... om det är bra vet jag inte... men också det delvis omedvetet... Jag var på biblioteket idag och lånade böcker. Jag kan ju inte så mycket än, så det fick bli barnböcker, men jag gillar barnböcker =) Lite komplicerat det där med att få ett bibliotekskort, första dagen fick man ett studentkort, som man var tvungen att visa i receptionen för att få ett campuskort som man var tvungen att visa i biblioteket för att få ett bibliotekskort... Aja. Au revoir!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar