måndag 29 oktober 2012

Höstrosen

Ny grupp i skolan idag. Det är i stort sett samma på förmiddagarna, men eftermiddagsgruppen är helt förändrad. En nunna från Colombia har börjat, lite intressant.
Det är superkallt här nu. Igår besökte jag och japanen en liten stad som heter Moulins, 30 min med tåg från Vichy. Det fanns en imponerande katedral där och en vacker kyrka. Ryo tyckte att det var detsamma, katedral som kyrka, man jag tyckte det var fascinerande. Sen var vi på ett litet museum också. Ganska charmigt, men väldigt litet. Allt på franska. Jag förstår väl hälften men det är ändå svårt att få ihop sammanhanget. Får läsa lite på wikipedia sen, där finns väl allt.
Jag har målat lite på sistone, jag ville måla lite höstfärger. Och pingviner kan jag aldrig låta bli att måla. Båten är ganska gammal, den gjorde jag i Norge.

Fiskebåt
Höstrosen, halvfärdig
Höstrosen, färdig
Pingvin i muticolour
Lys i höst

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar