onsdag 10 oktober 2012

Moritz i mörka skogen

Idag har varit spännande. Vi slutar alltid klockan tolv på onsdagar, det är bra! Vi hade en intressant lektion idag där vi lärde oss skillnaden på poisson och poison. Franska ord är så lika varandra, en liten bokstav fel och det kan bli stora misstag. Som tillexempel poisson/poison. Poisson ska uttalas med S och poison med Z. Ska jag vara ärlig så hörde jag inte så mycket skillnad, men det blir visst stor skillnad. Poisson betyder fisk och poison gift. Du kan tänka dig hur fel det kan bli i affären om du frågar var giftet är någonstans ;)

Jag fick en trevlig överraskning när jag kom hem idag, det läckte vatten från taket! Hela badrummet var vått... Som tur i fick jag tag i hyresvärden snabbt och det är redan fixat. Nu behöver jag bara städa lite...


Detta är Moritz. Ibland, mycket sällan dock, kan jag tröttna på att rita pingviner och istället rita lite ugglor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar